9 Ocak 2008

Çikolatalı Biscotti



Biscottilere bayılıyorum, hepsini çok seviyorum. Çay ve kahvenin yanına eşlik eden en güzel yiyeceklerden olduğunu düşünüyorum. Çikolatalısını hiç denememiştim, o kadar hoşuma gitti ki bundan sonra sıklıkla yapacağım gibi görünüyor.

Gerekli Malzemeler : (~ 30 Adet için)

• 120 gr tereyağı
• 3 su bardağı un
• ½ su bardağı kakao
• 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
• ½ çay kaşığı tuz
• 1 su bardağı toz şeker
• 2 yumurta
• ½ su bardağı çok ince kıyılmış çikolata
• Üzerine serpmek için dövülmüş fıstık ya da toz şeker

1. Fırını 170 ºC’ye ayarlıyoruz
2. Şeker hariç kuru malzemelerin tamamını eliyoruz.
3. Oda sıcaklığındaki tereyağı ve şekeri mikser ile krema kıvamına gelinceye dek çırpıyoruz.
4. Daha sonra hafifçe çırpılmış yumurtaları ekleyerek karıştırma işlemini sürdürüyoruz.
5. Kuru malzemelerden oluşan karışımı tahta bir kaşık yardımı ile yumurtalı karışıma azar azar ilave ederek bütünleşmesini sağlıyoruz. Cıvık bir hamur olduğunu düşünüyorsanız bir miktar daha un ilave edebilirsiniz.
6. Hamuru un serpilmiş tezgah üzerine alarak ince kıyılmış çikolatayı ilave edip yoğuruyoruz.
7. İki eşit parçaya bölerek elimizle uzun ve oval bir form verip küçük ekmekçiklerimizi yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştiriyoruz. Bu aşamada form verirken fazla bastırmamakta fayda var çünkü zaten pişerken hafifçe yayılma oluyor.
8. Üzerine dövülmüş fıstık, ya da toz şeker serperek 30 dakika pişiriyoruz.
9. Pişen keki tel ızgara üzerinde 20 dakika soğutuyoruz.
10. Ekmek bıçağı yardımı ile yaklaşık 1 cm’lik dilimlere bölüp tekrar yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizerek 25-30 dk. daha pişiriyoruz.



26 yorum:

Defne dedi ki...

Burçin'ciğim, ne zamandır yazamadım. Etkinlik sonrası ortaya çıkanlar harikaydı. Ellerine sağlık, iyi ki yaptın bu etkinliği ve bizimle paylaştın.

Dün akşam tam da bugün için ayva alıp senin şu muhteşem rengiyle beni mest eden ayva tatlından yapayım diyordum ki, yine yeni bir biscotti tarifiyle vurdun beni.

Biscotti-ye ben de bayılıyorum ama hep hazırlarını tattım bugüne kadar. Senin bu tarifinden sonra ise mutlaka yapmalıyım diye geçirdim içimden. Denediğimde sonucu paylaşacağım tabii :).
Sevgiyle kucaklarım.

bir demet feslegen dedi ki...

Burçin'ciğim
Nefis görünüyor, ben de çok severim. Hele o kırıntılar falan ne hoş olmuş...Ellerine sağlık sevgiler

ufukmutfakta dedi ki...

Ben bu güne kadar hiç denemedim. Ama Selanik gevreği olarak hazır aldıklarımızı da bayılarak yedim. Senin daha önce yaptığın bir biscotti tarifi vardı onuda çok yapmak istemiştim hala yapamadım. Bu ise sabah sabah beni baştan çıkardı desem yeridir. Çikolatalı ve kakaolu olanlara hiç dayanamıyorum. Öncelik onlarda. Şu sıralar evimde İstanbul dışından misafirlerim var. Biraz daha da kalacak gibiler. O sebeple evde oldukça yoğunum. İlk fırsatı yakalar yakalamaz bu kakaolu olanları denemek istiyorum. Oooooo ne çok yazdım yine. Burçin'ciğim ellerine sağlık arkadaşım, sen harikasın, kocaman öpücükler...

gezicini dedi ki...

sevgili burçin,
yine nefis bri tarif bu. daha muzlu muffin güzelmiş bir bakayım nasıl yapılıyor derken yenisi geldi. bugünlerde diş ve dişeti sorunlarımdan dolayı fazla tatlı yememeye özen gösteriyorum. ama senin yaptıkların çok çekici. eline sağlık!
sevgiler
gorki

Ferah Gülşen dedi ki...

Burçin'ciğim ben tembel tembel oturup ilham perilerimi beklerken sen bana inat acayip hızlısın hamarat arkadaşım. Muzlu muffinlere dün yorum yazamadim diye gelmiştim ama yeni bir tarifle karşılaştım. Hızına yetişilmiyor :). Ellerine sağlık.

Eya dedi ki...

Burçinciğim,

Enfes bir görüntü, ellerine sağlık...

Zehra

Feyza Fidan dedi ki...

Burçinim, o kadar güzelki bunlar, ne diyim..Ellerine sağlık..

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Burçin'ciğim,
Hemen denemem lazım, ama önce muzlu muffin mi yapsam bunu mu:)
İki arada bir derede kaldım ben şimdi:))
Ellerine sağlık canım,
Sevgiler..

Nilay Cinisli dedi ki...

Burçinciğim,
Ellerine sağlık..Şu an yudumladığım çayımın yanına pek de güzel giderdi..Sevgiler

yemek dedi ki...

İlk denenemden sonra ben de herkes gibi hayran kaldım biscotti nam-ı diğer gevreğe. Yeni tarif arıyordum ve tam istediğim gibi bu. Teşekkür ederim Burçin, ellerine sağlık.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Burçin tariflerin hepsi birbirinden güzel hele resimler çok doğal ellerine sağlık çikolatalısını bende deneyeceğim
sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor Biscotti'lerin Burcin'ciğim..Özellikle çayın yanına bende çok yakıştırıyorum.Ne zamandır yapmadım senin tarifini denemek isterim.Ellerine sağlık..

Sevgiler

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Burçin etimeklerin şerbetle bütünleştiği an fotosu beni canevimdennn vurdu bilesin, muzlu cupcakenin muzları öyle sahici ki gerçek muzun ışınla boyut küçültülmüşü gibi duruyorlar :))
Biscottilerse nefiss görünüyor ellerine sağlık yaratıcılığın, deklanşörün dert görmesin :))
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Biscottilere bende bayılıyorum ve senin resmetmene kuzum senden de bir fotolu yemek dergisi bekler olduk bak bilesin ona göre

Unknown dedi ki...

Sevgili Burçinciğim,

Biscotti yine diğer bicottilerin gibi harika görünüyor. Sayende ben de deneyeceğim bu tariflerden birini sonunda:) Ellerine sağlık.

Burçinciğim sayfanı her açtığımda çalan ''80 ler özlemin'' beni nerelere götürüyor bir bilsen. Her açtığımda aklma yani bir porsiyon öyküm geliyor eklemeden geçemeyeceğim:)

Sevgiler,

lalecik dedi ki...

Burçin nasılsın? Görüşemedik epeydir. Etkinliğinide hayırlısıyla atlattın. Bende yoğunluktan bloğumla bile ilgilenemedim. Yılsonu, malum işyerleri yoğun oluyor. Biscotti nefis görünüyor ellerine sağlık canım. Kendine iyi bak. Sevgiler.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çikolatalı oluşundan belli çok güzel olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler…

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Defneciğim - Yorumunu görmek ne güzel, çok mutlu oldum. Bence de bu lezzeti denemelisin, kesinlikle tavsiye ediyorum bicottiseverlere.
Çok teşekkür ederim.

Edacığım - Çok teşekkür ederim, beğendiğine sevindim.

Ufukcuğum - Denersen çok güzel olacağına ve bayılarak bakacağımıza eminim ben. Kolaylıklar diliyorum canım. Çok teşekkür ederim.

Gorkiciğim - Çok teşekkür ederim. Geçmiş olsun, umarım sana çok fazla rahatsızlık vermeden atlatırsın bu durumu.

Ferahcığım - Çok teşekkür ederim. Sen iyice iyileş sonra bir dönüp pir döneceğine eminim ben.

Zehracığım - Çok teşekkür ederim.

Feyzacığım - Çok teşekkür ederim.

Didemciğim - Tavsiye ediyorum ısrarla, kafede de iyi gideceğine eminim ben. Çok teşekkür ederim.

Nilaycığım - Çok teşekkür ederim, keşke ikram edebilseydim canım.

Sevgili Lavantin - Beğendiğine sevindim. Umarım memnun kalırsın deneyince.

Sedacığım - Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Umarım beğenirsin.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Gülcüğüm - Çok teşekkür ederim. Umarım denersin ve beğenirsin becerikli arkadaşım.

Burcucuğum - Çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum her zaman ki gibi yazdığın güzelliklerle.

Edacığım - Çok teşekkür ederim, önerini dikkate alacağım da teklif bekliyorum ben :))))

Papatyacığım - Öyle olduğuna çok sevindim (kaçak seni gidi :))). 80 li yılların şarkılarında takıldım kaldım ben, ilerleyemiyorum. İlerlemek de istemiyorum sanırım. Bana da çok şey hatırlatıyor.
Çok teşekkür ederim canım.

Laleciğim - İyiyim ne olsun. Epeydir yoksun ortalarda. Güzel haberlerini bekliyoruz artık. Çok teşekkür ederim.

Sevgili Fast Fooda karşı arkadaşım - Çok teşekkür ederim yorumun için.

HERKESE SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM...

Leziz Sofralar dedi ki...

Burcin'cim kisin aliyoruz kilolari ama bahar gelince otamatikmen diyetler havada ucusuyor hayatin kanunu galiba bu en azindan biz kadinlar icin:))

muffinede muffinin üzerindeki o kucucuk muzlu ayrintiyada,biscottiyede bayildim yalan yok:))

Ellerine saglik saglik canim kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevalciğim - Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Benden de kucak dolusu sevgiler.

Adsız dedi ki...

Burcin selamlar,
Ellerine saglik, her bir sey burada tek kelife nefis.. Acaba bardak diye verdigin olcu Amerikan cup "i ile ayni olan olcude mi ?? Ben senin zaten portakalli biscotti tarifini de deneyip , yapmistim. Simdi sira bunda :)
Selamlar, sevgiler California dan,
Ela

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Merhaba Ela - Çok teşekkür ederim beğeni dolu güzel sözlerin için. Portakallı biscottiyi denediğin için de mutlu oldum.
Bardak derken kast ettiğim cup değil. Bildiğimiz silindir şeklindeki düz cam bardaklardan. Yakında ölçülerle ilgili fotoğraflı bir yazı hazırlayıp yayınlamayı düşünüyorum aslında. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Sevgiler benden de...

Adsız dedi ki...

Burcin cok tsk. ederim bilgilendirdigin icin. Hep genelde bardak denince cup olcusu gibi geliyor bana:) Diger okuyanlarin gibi benim de cok cok isime yarayacak yakinda verecegin olcu bilgilerin. Hata sonu deniyorum cikolataliyi:)
Iyi hafta sonlari diliyorum.
Ela

Adsız dedi ki...

I mean hafta sonu,
Ela

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ela - Umarım çikolatıyı da beğenirsin. :)
Çok teşekkür ederim.
Sevgiler,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...