9 Aralık 2007

Portakallı Biscotti



Tadını çok sevmeme rağmen ve uzun zamandır yapmayı düşünmeme rağmen bir türlü yapamadığım biscottileri bu hafta sonu nihayet yapabildim. Bilmeyenler için ufak bir hatırlatma yapmak istiyorum biscotti İtalyanca çifte kavrulmuş, iki kere fırınlanmış anlamına geliyor.

Selanik Gevreği olarak da bilinen bu güzel lezzeti kendime göre bir doğaçlama yaparak ve kış mevsimine de yakışacağını düşünerek portakallı cevizli olarak pişirdim. Bizim çok hoşumuza gitti.

Gerekli Malzemeler:

70 gr. tereyağı
2 yumurta
2 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1 portakal kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı portakal suyu
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya şekeri
1 çimdik tuz
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz

Üzerine serpmek için :

2 yemek kaşığı toz şeker
½ su bardağı file fıstık



1. Fırını önceden 170 ˚C’ye ayarlıyoruz.
2. Un, kabartma tozu, şeker ve tuzu derin bir kap içerisine eliyoruz.
3. Oda ısısında yumuşamış olan tereyağı, portakal suyu ve rendelenmiş portakal kabuğunu ilave ederek yoğuruyoruz.
4. Yumurtaları ve vanilyayı da ilave ederek yoğurmaya devam ediyoruz.
5. Hamuru unlanmış tezgah üzerine alarak cevizi ilave edip yoğuruyoruz.
6. Daha sonra iki eşit parçaya bölerek yaklaşık 20 cm uzunluğunda iki ekmekçik olacak biçimde elimizle şekil veriyoruz.
7. Önce toz şekeri daha sonra da file fıstığı serperek elimizle hafifçe bastırıp oval form oluşmasını sağlıyoruz. Bu aşamada çok bastırmamakta fayda var. Çünkü zaten pişerken hafifçe yayılıyor.
8. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirerek önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 30-35 dk. pişiriyoruz.
9. Fırından çıkarıp 15-20 dk. tel ızgara üzerinde soğutuyoruz.


10. Fırın ısısını 160˚C’ye düşürüp hamuru yaklaşık 1 cm kalınlığında dilimliyoruz.
11. Tekrar yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip 30 dk. daha pişiriyoruz.




30 yorum:

Adsız dedi ki...

Burçinim sen atom karıncamısın ya bu da ne güzel olmuş sunum kutuna da bayıldım canım

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik nefis gorunuyor;lar bu kadar tatliyi sen mi yiyorsun evde :DD

Mutfak Havlusu dedi ki...

sunum şık
görüntü nefis
ve gerçekten diğer bir yorumdaki gibi hakikaten atom karınca gibi çalışıyorsunuz:)
maşAllah,nazar değmesin!

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

O ne cici bir kutu öyle, bayıldım:))

Ama esas portakallı biscottiye bayıldım, kutu bahane:))

Ellerine sağlık canım, tarifi de bekliyorum.

Sevgiler.....

NİRVANA dedi ki...

muhteşemsiniz sen ve biscottıler...
kutuya diyecek söz bulamıyorum zaten..ellerine sağlık mutlu haftasonları...

Yaren dedi ki...

Portakalli Biscottin harika görünüyor ayrica havuclu mavinde süper olmus.Ellerine saglik.Iyi pazarlar.

Begüm dedi ki...

Biscottide resileride çok harika gözüküyor.Ellerinize sağlık.Selamalr...

Müge Hüner dedi ki...

Burçin Şekerim;
Son on gündür hem hastalığım hemde eşimin doğum günü hazırlıkları nedeniyle ne kendi blogumla ilgilenebildim ne de dostlarımın bloglarını ziyaret edebildim:(
Baktım da her zamanki gibi harikalar yapmışsın, ellerine sağlık canım. Resimler müthiş, tarifler nefis, ellerine gözlerine sağlık canım. Biscotti ye Selanik Gevreği deriz biz ve pastaneye ne zaman girsem bir poşet almadan edemem, hep de gözümüzün önüne koyarlar ya o poşetleri:)) Kendimde denesen senin sayende ne güzel olacak. Tekrar ellerine sağlık şekerim.

Adsız dedi ki...

Burçinim,

nefis bir hediye olmuş..

Kıbrıs'amı göndereceksin yoksa? ... :)))

Şaka bir tarafa o kutu burada olsa 10 saniyede hepsini silip süpürebilirim :) Oburmuyum neyim :)))

Şahaneeee

sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Neslihan dedi ki...

Burçinciğim, senin bu fotoğrafların beni yoldan çıkarıyor, harika olmuş......
Sevgiler

Bocuruk dedi ki...

Bu ne güzelliktir ya:) Ellerine sağlık. Çok beceriklisin. Fotoğrafların da harika, haaa bir de kutu:)
Sevgilerimle...

Eya dedi ki...

Burcincigim...

Biscottiye bayilirim. Lezzetli birkahve´nin yanina cok yakisir.Artik satin almama gerek kalmadi,bunlar cooook daha lezzetli görünüyorlar.Ayrica zerafetini sunuma da yansitmissin.Ellerine saglik...

Zehra

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Burçincim, biscottiler çok güzel görünüyorlar, ayrıca çokta güzel paketlemişsin, bayıldım doğrusu!

Adsız dedi ki...

Ha bi cesaret ben niye yeltenemiyorum Biscotti yapmaya bilmiyorum ama bu sefer beni gözümden vurdun ( turna burçin :) ) İlk fırsatta deneyeceğim şekerim

Ellerine sağlık

Öpüldünüz

Unknown dedi ki...

Burçincim yine güzel şeyler yapmışsın portakal güzel bir lezzet katmıştır ellerine sağlık...

Pasta Cafe dedi ki...

Burçin'ciğim,
Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar. O ne hoş bir kutu öyle. Bu kutuları nereden aldığını sorsammm :)))
Sevgiler...

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Ben de ben de ben de çok istiyorum bunlardan yapmayı çok çok:)

Leziz Tarifler dedi ki...

Burçin eline sağlık, nefis sunum, resimler, tarif, biscotti, her şey.. Fotogaf makinanı çok güzel kullanıyorsun. Tebrikler.

MMO dedi ki...

Burçincim,
Bu ne hız böyle..Maşallah diyelim en iyisi. :)
Biscottiye bayılırım. Harika görünüyor. Ama fotoğraflar da biscotti kadar güzel! Ayrıca sunumun da pek şık.
Ellerine sağlık.Sevgiler :)

LaMa dedi ki...

canim burcin, ciicm buricn yien ne gusel goruntuler yakalamissin...
yalniz bir onerim oalcka sahsim adina,su arka fonu siyah yapmasak daha aydinlik olsa sanki daha da ici acici gorunur bu gusel mamalar, ne dersin>?

Adsız dedi ki...

selam,ben www.saniyesultan.blogcu
Etkinliğinize katılmak için tarifimi yayınladım, fakat mail adresinize gönderemiyorum
Sitemde portakal pelteli tatlı olarak sizin için yayınladım,alabilirsiniz
tarifleriniz için ellerinize sağlık

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Eda'cığım - Çok teşekkür ederim.

Nino'cuğum, Şakacı Arkadaşım. Çok teşekkür ederim.

Sevgili Mutfak Havlusu - Beğendiğine sevindim, teşekkür ederim.

Rapunsel'ciğim - Çok teşekkür ederim.

Sevgili Nirvana - Güzel yorumun için çok sağol.

Sevgili Yaren - Beğendiğine sevindim. Çok teşekkürler.

Sevgili Begüm - Çok teşekkür ederim.

Müge'ciğim - Çok teşekkür ederim. Okudum, harika bir organizasyona imza atmışsın. Tebrik ediyorum.

Zerrin'ciğim - Neden olmasın, keşke... Çok teşekkür ederim.

Neslihan'cığım - Çok teşekkür ederim.

Elvan'cığım - Çok sağol, güzel yorumunla renk kattın.

Zehra'cığım - O senin zarifliğin, çok teşekkür ederim.

Nezaket'ciğim - Beğendiğine sevindim, çok sağol.

Burçin'ciğim - Bence şimdiye kadar denemediğin kabahat. Başarıyla üstesinden geleceğine eminim.

Zerrin'ciğim - Portakal aroması çok yakıştı, güzel oldu. Teşekkür ederim.

Özlem'ciğim - Teşekkür ederim. Kutuları Eminönü Kahve Dünyası'nın yanındaki kutucudan almıştım.

Papatya'cığım - Yazarım - Kitabı hala alamadım hep aklımda. Çok merak ediyorumm...

Feyhan'cığım - Çok teşekkür ederim. Öyle düşündüğün için mutlu oldum.

Sevgili Tombuk - Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için.

Lama'cığım - Blog başlığımla yani gece teması ile uyumlu olması açısından şu anda lacivert zemin kullanıyorum. Teşekkür ediyorum.

Sevgili Saniye Sultan - Almaya çalışacağım. Teşekkür ederim.


HERKESE SEVGİLER...

Unknown dedi ki...

Bende bugün ne yapsam diye kitapları karıştırırken biscottiye karar kılmıştım. Birde senin yaptıklarının resimlerini görünce yapma isteğim iyice kabardı. Hemen mutfağa gidiyorum :)
Sevgiler..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Selda'cığım - Kolay gelsin diyorum o zaman sana :) Teşekkür ederim canım.

Sevgiler,

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Biscottiler nefis görünüyor Burçin, ellerine sağlık..
Kutu da pek şık ama .))
Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Burçin'ciğim,
Bilmem dikkatini çekti mi, geçenlerde Skytürk'te Ayhan Sicimoğlu'nun programı Bodrum'da çekilmişti. Frank Marciano'nun evindelerdi. Frank bahçeden kopardığı biberiyeler ve yine bahçesinin portakallarının kabuklarını ekleyerek nefis bir biscotti yaptı. O ilk pişirmeden sonra dilimlere ayırırken ben ağzının suları akarak bakıyordum. Aynı şeyi senin yaptıklarında da hissettim inan.

canan kufer dedi ki...

burcincigim,

portakalli olan herseyi cok severim, ve eminim bu güzel biscottiler bir espresso yaninda kimbilir ne güzel gider...

ellerine saglik,
sevgiler,
canan

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili Burcu - Çok teşekkür ederim. Aslında kutu biscottilerden daha çok rağbet gördü galiba :)

Tijen'ciğim - Öyle hissettirebildiysem ne mutlu bana. Programı seyredemedim ne yazık ki. Bu yıl afacanların dersleri dolayısı ile çok nadir televizyon izleyebiliyorum. Çok isterdim seyredebilmeyi oysa ki. Çok teşekkür ederim.

Canan'cığım - İnanırmısın şu anda çok canım istiyor. Aynen senin düşündüğünü düşünüyorum. Güzel bir kahvenin yanına ne kadar yakışacağını. Ne yapsam bilmem ki :) Çok teşekkür ederim can arkadaşım.


Kucak dolusu sevgiler...

Adsız dedi ki...

Burcin merhaba,
Ellerine saglik, ben bu portakalii biscottiyo denedim ve de gayet guzel oldu. Ancak tariflerini okurken cok zorlaniyorum cunku siyah zemin uzerine beyaz yaziyorsun. Bunu tam tersi degistirmek mumkun mu senin icin? Hersey mukemmel, ellerine saglik,
Ela

Banu Çakıroğlu dedi ki...

Burçin Hanım senelerdir bloglardan yararlanırım ama sizinki gibi klasik ve yeninin bu kadar uyum içinde iç içe geçtiği bir başka adres görmedim.
Başarılarınızın devamını dilerim. Ellerinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...