28 Kasım 2007

Peynirli Çubuk



Artık çalışma zamanı. Önümüzdeki bir ay boyunca hem etkinlik dolayısı ile hem de yaklaşan yeni yıl ve bayram için alternatifler oluştursun diye hazırlayacağım tarifler daha çok gündemimize yakışacak lezzetler olacak.

Fakat daha önce Kevgir Kasım sayısı için hazırladığım ve arşivimde bulunmasını istediğim Peynirli Çubuk tarifini ekliyorum sonra telaştan unutmamak için.

Tarif yine Hilaire Walden'ın Best-ever Cookie Book adlı kitabından.


Gerekli Malzemeler:
· 115 gr / 1 cup un
· 115 gr / ½ cup tereyağı (küp parçalara bölünmüş)
· 75 gr / ¾ cup rendelenmiş cheddar peynir
· 30 ml / 2 yemek kaşığı su
· 1 yumurta (az çırpılmış)
· 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
· ½ çay kaşığı tuz
· Üzerine serpmek için susam, çörek otu, ay çekirdeği içi

1. Fırını 200 ˚C ye ayarlayın.
2. Un, tuz ve kabartma tozunu karıştırma kabına eleyin.
3. Tereyağını elediğiniz karışıma yedirinceye kadar parmak uçlarınızla yoğurun.
4. Peyniri ve suyu da ilave ederek yoğurmaya devam edin.
5. Çırpılmış yumurtanın yarısını ilave edin, tekrar yoğurun.
6. Hamur açma altlığı ya da un serpilmiş tezgahta yaklaşık 1 cm kalınlığında açın.
7. Bıçakla 1 cm genişliğinde, 15 cm uzunluğunda şeritler kesin.
8. Ayrıca iki farklı boyda yuvarlak kalıp ya da bardak ile 4 halka kurabiye kesin.
9. Kalan çırpılmış yumurtayı fırça ile üzerlerine sürün.
10. Susam ya da çörek otu veya ay çekirdeği içi serpin
11. Önceden ısıtılmış fırında altın sarısı rengini alana kadar pişirin.
12. Servis yaparken 7-8 adet çubuğu bir halka kurabiyenin içine geçirerek farklı bir görüntü elde edebilirsiniz.

24 yorum:

Esra Kars dedi ki...

Burçin'cim kevgirde görüp not almıştım bu tarifini ama sormak istediğim bir şey var benim.Başka bir peynir ile mesela kaşar peyniri ile de yapılabilir mi bu tarif? Merakla cevabını bekliyorum.Oğlumun yaklaşan doğumgününde denemek istiyorum Burçin teyzesi :)

Adsız dedi ki...

Sunumuna gurbaney , ben bu çubuklardan çookktaann geçtimde ; şu etkinlik logo ile ilgili çok YARATICISIN-ZEVKLİSİN ve HARİKASIN !! ları daha önce iletmeye fırsatım olmamıştı sanırsam...

Yasemin dedi ki...

kevgirdede cok begenmistim burdada begendim sanirsam hepde begenecegim. :) ellerine saglik! ayrica etkinlik logosu konusunda pastardaya sonuna kadar katiliyorum, vallahi bravo!

Yaren dedi ki...

Cok harika görünüyor peynirli cubuklar,cok severim.Ellerine saglik.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ben Kevgir'de cok begenmistim cubuklarini Burcin'cigim,

Ellerine saglik.

Sevgiler

Nalan Kaplan dedi ki...

Canım çok güzel görünüyor çubuklar,ellerine sağlık!

gülriz dedi ki...

Burçinciğim, biliyor musun çocukluğumdan beri en sevdiğim şeydir pastanelerdeki susamlı çubuklar; üstüne üstlük bunlar bir de peynirli... En kısa zamanda deneyeceğim, umarım beceririm. Ellerine sağlık canım arkadaşım, kocaman sevgiler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Ellerine sağlık, çok iştah açıcı görünüyor:))
Ayrıca linklerinde olmak çoook mutlu etti:))
Sevgiler.....

Mutfak Havlusu dedi ki...

Afrika'daki çadır evlerin tepelerine benzemişler:)
bir sürü çalı çırpıyı dairelerin içine koyarlar aynen öyle olmuş,harika!
sunumu güzel lezzetide ondan güzeldir.

Mutfaknotlari dedi ki...

kevgirde görünce bayılmıştım görüntü bi harika

bu arada linklere ekledim canım

LaMa dedi ki...

Sunum, resim her zamnaki gibi harike olmus Burcin! Blogun ismini degistirip Burcin'in harikalari yapmani oneriyorum, deneme sozu yetersizzzz kalior bu beceriye :)

bir demet feslegen dedi ki...

Burçin'ciğim
Ellerine sağlık, çok şık ve lezzetli görünüyor...
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Burçincim önümüzdeki günlerde daha güzel tarifler yayınlayacağını duymak güzel...Çubuklar için ellerine sağlık sunumunu çok beğendim..Sevgiler..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bu çubukları Kevgirde görünce çok beğenmiştim. Sunumu ise çok yaratıcı. Elinize sağlık sevgiyle...

Müge Hüner dedi ki...

Lama şekerimin yorumunu aynen kopyalayıp yapıştırıyorum:))
Tembellik değil!!
Doğru söylemiş ben napıyım:)

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Esra'cığım - Konuştuğumuz gibi ;)

Burçin'ciğim - Olmamıştı evet. Yokluğunuz hissedildi :) Çok teşekkür ederim.

Yasemin'ciğim - Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için.

Sevgili Yaren - Çok teşekkür ederim, beğendiğine sevindim.

Aybike'ciğim - Çok teşekkür ederim.

Nalan'cığım - Çok teşekkürler.

Gülriz'ciğim - Güzel olacağına eminim ben. Çok teşekkür ederim. Ben de çok severim pastane çubuklarını ayrıca ;)

Didem'ciğim - Ben de mutlu oldum öyleyse :)

Sevgili Mutfak Havlusu - Çok teşekkür ederim, ne hoş bir benzetme.

Sevgili Melisa - Çok teşekkür ederim.

Lama'cığım - Harika olan sizler ve bu güzel yorumlarınız aslında. Çok teşekkür ederim.

Eda'cığım - Çok teşekkür ederim.

Zerrin'ciğim - İlk fırsatta yeni tarifer geliyor. Çok teşekkür ederim.

Aysel'ciğim - Beğendiğine sevindim. Çok teşekkür ederim.

Müge'ciğim - Ben de cevabımı kopyalıyorum o zaman :) Çok teşekkür ederim canım.

HERKESE SEVGİLER...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

burçin'cim ellerine sağlık çok güzel bir görüntü.sık yaptığım ve çok sevdiğim bir tarif.yanında çay olsun yeter.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Tarif nefis, sunum çok şık, fotoğraf harika kelimem kalmadı benim sana Burçiiiinnn
:)) Sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Burçinciğim süpersin süper.Ellerine sağlık pek şık olmuşlar...
sevgiler...

Naile dedi ki...

Kevgirde de dikkatimi çeken bir tarif olmuştu, kıtır kıtır çok lezzetli görünüyor. Zaten içinde peynir de olması lezzetini daha da artırmıştır. Çedar peynirini bilmiyorum, Antep peyniri ile(hellim peynirine benziyor) denesem güzel olur mu dersin?

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Semra'cığım - Teşekkür ederim. Çay olunca anında bitebilecek türden bir tarif bu, haklısın.

Burcu'cuğum - Çok teşekkür ederim. Ben de sözleriniz karşısında teşekkür etmekten başka bir şey yapamıyorum ne yazık ki...

Serpil'ciğim - Çok teşekkür ederim.

Sevgili Naile - Cheddar hellimden çok kaşar peynire benziyor. Çabuk eriyen bir yapısı var. O yüzden bence kaşar peynir ile denemen daha iyi ve benzer bir sonuç verir diye düşünüyorum. Teşekkür ederim.

HEREKESE SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

Dün gece yarısı
bu tarifi heyecandan elim kabartma poşetinin tamamını dökerek ve kaşarpeynir kullanarak yaptım..İyikide yapmışım ona rağmen müthiş lezzetliler:))işyerindeki arkadaşlarım da bayıldı tıpkı pastane tadında..
Ayrıca ;görselliğe olan çabanız ve özen için tebrikler..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili isimsiz ziyaretçi,

Deneyip memnun kaldığınız için çok mutlu oldum.
Teşekkür ederim ilginiz ve güzel yorumunuz için.

Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

ya abla en basta esra hanımın sorusunu bende merak ettım baska bır peynırle yapılıyomu bu neden cevabınızda konustugumuz gıbı dıyıp kestırıp attınız lıutfen soylermısınız baska hangı peynırle yapa bılırız ben Betül

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...