5 Ekim 2007

Ayva Tatlısı

ayvatatlisi1bbbbb

Ailemizde çok severek tüketilen bir tatlıdır Ayva Tatlısı. Yapımı da oldukça kolay olduğundan ayva mevsimi gelince sık sık yaparım. Hazır satılanlar genelde boyalı oluyor ama ben doğal rengini daha çok seviyor ve tercih ediyorum.

ayvatatlisi1bbb

8 porsiyon için

4 adet ayva
8 servis kaşığı toz şeker
1/2 su bardağı su
kaymak
file antep fıstığı


Ayvaları soyup ikiye bölüyoruz ve çekirdeklerini çıkarıyoruz. Çıkardığımız çekirdekleri biriktiriyoruz. Geniş bir tencereye suyumuzu ilave ederek ayvaların kesik kısımları üstte kalacak şekilde diziyoruz. Üzerlerine ayvaları soyarken ayırdığımız çekirdekleri serpiştiriyoruz. Her ayvanın üzerini örtecek şekilde servis kaşığı ile birer kaşık toz şeker ilave ediyoruz. Su kaynayana kadar harlı ateşte daha sonra kısık ateşte olmak üzere rengini alana kadar (yaklaşık 1,5 saat) pişiriyoruz. Ben süsleme için kaymak ve file fıstık tercih ettim ama bu tatlıya ceviz de çok yakışıyor.


ayvatatlisi1bbbb

Not:

1. Ayvaları soyarken kararmaması için limonlu suda bekletirim.
2. Ne kadar çok ayva çekirdeği olursa rengi o kadar güzel olur.


Ekleme :
Bu tarif ile ayva tatlısı yapmak için en uygun dönem ayvaların yeni çıktığı sonbahar mevsimidir. Soğuk hava depolarında tutulan ve kış aylarında hatta ilkbahara kadar piyasaya sürülen ayvalarla aynı sonuç elde edilemeyebilir. Ayvalar çok kısık ateşte pişirilmelidir.

İlgili diğer yazılar ;

98 yorum:

Betül dedi ki...

Burçincim en sevdiğim tatlılardan biri..Ama bu sene sezonu açamadım daha.Rengi çok güzel olmuş.Malesef ben çekirdeklerini eklediğim halde bu rengi elde edemiyorum ve bazen azıcıkta olsa gıda boyası kullanıyorum.bu şekilde yapabilsem boyayı tercih etmem tabiki...

Esra Kars dedi ki...

Burçin çok severim ayva tatlısını (gerçi ben bütün tatlıları seviyorum :) Ellerine sağlık harika gözüküyor.
Sevgiler...

Bocuruk dedi ki...

Çok güzel bir renk tutturmuşsun. Fotoğraflar da harika. Ellerine sağlık Burçin'ciğim:) Ben bir-iki tane de karanfil atıyorum pişirirken. Tadını seviyorsan aklında olsun.
Sevgilerimle...

Defne dedi ki...

Burçinciğim, fotoğrafların büyüsünden tarifi pek dikkatli okuyamadım :). Fotoğraf çekme işini iyice ilerlettin, makineni daha çok keşfetmişsin belli ki. Bayıldım! Tatlıya gelince, herşeyin doğalı güzel, rengi de dokusu da muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık!
Sevgilerimle.

Müge Hüner dedi ki...

Burçincim;
Aman Allahım bu resim de ne böyle, sen aştın valla kendini. Elimde çatal olsa ekrana saplayacağım valla yanlışlıkla:) Gıda boyası kullanmadan bu rengi elde etmiş olman inanılmaz! Ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Anammm anammm garib anammm
Sen yoksunnn yanımdaaaa
Kime ayva dadlusu yaptırammmm !!!

Ayva tatlısı dendimi benim annem gelir aklıma , damak tadımız uyar ya birbirine şeker kıvamını çok beğenirim onun yaptığının ama bu sefer kendim denicem adaşımın tarifiyle..

Ellerine sağlık şekerim..

ayseyaman dedi ki...

Burcin canim
nefis görünüyor ayva tatlın, ellerine sağlık, verdiğin püf noktalarıda harika!
Oğluşunun doğum gününü kaçırmışım, geçte olsa kutlarım. Nice saglıklı mutlu yıllar dilerim. Hele pastası nasıl güzel cici bir pasta olmuş...
Çok beğendim...:)
Ellerine saglik
sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefisler ellerine sağlık Burçin'ciğim.

gezicini dedi ki...

resimler de sunuş da tarif de harika olmuş, rengi çok güzel gözüküyor1
eline sağlık..
sevgiler
gorki

NiNo dedi ki...

himmmmmmmmm bende yapmistim en son gecen sene aabenimki bu kadar kirmizi olmadi butun cekirdekleri koydugum halde gida boyasi kullandinmu canim nefis olmus kesinlikle ellerine saglik canim

gülriz dedi ki...

Burçinciğim, ellerine sağlık, çok güzel görünüyor. Sana birşey itiraf edeyim mi, ben ayva tatlısını sevmem ama fotoğraflar öyle şahane ki resmen ağzım sulandı. Müthiş ilerledin fotoğrafta, şahanesin şahane. Kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

ayva tatlısına bayılırım ellerine sağlık o kadar leziz görünüyor ki monitorü yalasam tadı gelir mi kuzum :)

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba;

burçincim rengi, fotolar hepsi muhteşem ellerine sağlık

sevgiler

Devletsah dedi ki...

Ben de istiyorum... Bu ne güzelliktir. Zaten bayılırım... En sevdiğim meyve tatlısıdır. Ayvayı da severim. Zaten yemiş halim ondandır :) Yarın yapayım bari... Ama kendi usulümde. Tabi seninkisinin görüntüsü ile baş edemez... Öyle sıkma torbalarıyla krema falan koyamam ben... Kaşıkla kaymak biraz da ceviz ya da fıstık...

Neslihan dedi ki...

Burçinciğim, bu ne güzellik demeden edemeyeceğim, çok imrendim ben de böyle fotoğraflar çekmek istiyorum:) Ellerine sağlık canım ayva tatlısını çok severim, rengide harika olmuş...
Sevgiler

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok renkli ve leziz görünüyor. Sunum harika .Daha ne desem.....Yesem , yesem...

Selen dedi ki...

Annemin en sevdiği tatlıdır. Pazartesi geliyor, sayende süpriz yapacağım ona :) Teşekkürler caniko.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Burçincim tatlın enfes olmuş. Ayva tatlısını ben de çok severim.
Sadece çekirdeklerini mi koydun.
Ben ortalarını çıkarttığım yerleri atmam onları da tencereye koyarım,
haaa bir de şarapla pişiririm. Daha sonra yapınca blogda yer vereceğim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler,

Tuba dedi ki...

Ayva tatlisini hic sevmem Burcin'cigim. Ama o kadar guzel bir fotograf koymussun ki, nasil canim cekti anlatamam. muhtesem bir sunum.

bir demet feslegen dedi ki...

Burçin'ciğim
Nasıl bir maharettir bu böyle, yemeyi çok fazla tercih etmeyeceğim bir şeyi bile, resmine bakarken ağzının sulanması insanın...
Harika bir görüntü ellerine sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım Burçin, nasıl güzel fotoğraflar onlar öyle.. Nasıl güzel olmuş ayvanın rengi.. ellerine sağlık.

enfes görünüyor

Adsız dedi ki...

Bende dün yaptım. bir yandan komşu mutfakaları geziorum bir yandan da tatlının tadına varıyorum.
ellerine sağlıkk

ufukmutfakta dedi ki...

Burçin tek kelime ile muhteşem. Hem fotoğraf hemde tatlın çok başarılı çok. Ellerine sağlık...

Leziz Tarifler dedi ki...

Burçin'cim,

Renk harika. Tatı da çok güzele benziyor.Ben daha önce denediğimde jöle kıvamına gelmişti suyu. Sen hiç böyle bir şey yaşadın mı?.İyi bayramlar canm.

Papatya dedi ki...

Ayva tatlısına bayılırım.. artık yavaş yavaş mevsimi de geliyor.
Ellerinize sağlık!

Adsız dedi ki...

renk supperr, tadını bılmıyorum:( hıc yemedım heheheh:)) ama burcın yapmıssa supperdır nasılsa

sevgıler

lalecik dedi ki...

Burçin gerçekten nefis görünüyor ayva tatısı, ellerine sağlık.
Şimdiden bayramını kutlarım canım.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Cok sahane bir tatli olmus,ellerine saglik.Hayirli kandiller.

cekirdeksizuzum dedi ki...

iştahımı kabarttılar, sadece çekirdeklerle bu kadar kırmızı olması çok hoş.
sevgiler...

zehra dedi ki...

bu bu bu superrrrr
galıba tatlı askı bu olsa gerek acayıp canım ıstedıı
muthıs gorunuyor burcın senı tanımıyorum ama acayıp kanım ısındı bu tatlıdan sonra:)))
kandılın mubarek olsun

ayseyaman dedi ki...

Hayırlı kandiller Burcinim!
Tuttuğun altın, sevenlerin çok olsun!
Saglıklı günler dilerim..
Bu ayva tatlısına ben doyamadım haberin olsun..:)
sevgilerle

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller dilerim canım...........

canan kufer dedi ki...

burcincigim,
tatli olan herseyi cok severim, fakat ayvanin yeri bir ayri...hele ki böyle muhtesem bir sekilde sunulursa, ne diyebilirimki? harikasin, ellerine, kollarina saglik.
sevgiler,
canan

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Burçin'ciğim,
Gecikmeli olarak Kadir geceni kutluyorum.Dünkü gecede yaptığınız tüm dualarınız ve oruçlarınız kabul edilsin.Allah sana ve ailene güzel günler yaşatsın tatlı Burçin'ciğim.

Sevgilerle kalın..

Cafe Gusto dedi ki...

Burçinciğim ne zaman ayva tatlısı yapsam rengi istediğim gibi olmaz boya da katmak istemem.Bakalım bir de senin tarifin gibi deneyeyim.Belki tutar.Ellerine sağlık ayrıca fotoğraflar da çok şık.
sevgiler...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Betül'cüğüm - Ben kısık ateşte çok uzun sürede pişiriyorum öyle olunca boya katmadan bu rengi elde ediyorum. Çok teşekkür ederim.

Esra'cığım - Çok teşekkür ederim. Beğendiğine sevindim. :)

Elvan'cığım - Ben karanfil tadını pek sevmiyorum ama sevenler için çok yakışır bu tatlıya kesinlike. Öyle de güzeldir eminim. Çok teşekkür ederim.

Defne'ciğim - Fotoğraflarım beğenilince o kadar mutlu oluyorum ki. Haklısın makineyi ilk zamanlara göre daha iyi tanıyorum artık. Bu da yansıyorsa ne mutlu bana. Çok teşekkür ederim.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Müge'ciğim - Çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum yorumunla. Öyle hissettirebildiysem ne mutlu. :)

Burçi'ciğim - Dene bakalım. sonucu da bildir olur mu? Teşekkür ederim.

Ayşe'ciğim - Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için, çok sağol.

Gül'cüğüm - Çok teşekkür ederim.

Gorki'ciğim - Çok teşekkür ederim.

Nino'cuğum - Çok teşekkür ederim. Bir dahaki sefere böyle dene istersen, belki olur.

Gülriz'ciğim - Fotoğraflara güzel yorum alınca içimin yağları eriyor tabi. :) Çok teşekkür ederim sen de şahanesin.

Eda'cığım - Çok teşekkür ederim.

Esra'cığım - Beğendiğine sevindim. Çok teşekkür ederim.

Devletşah'cığım - Senin sadeliğin ve zarifliğin yeter de artar bile. Torbaya falan gerek yok. Çok teşekkür ederim.

Neslihan'cığım - Çok teşekkür ederim. Beğendiğine çok sevindim.

Aslı'cığım - Çok teşekkürler :)

Selen'ciğim - Sanırım planlar değişti. Anladığım kadarıyla sen gittin anneciğini görmeye. Çok teşekkür ederim.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Işıl'cığım - Ben sadece çekirdekleri ilave ediyorum. Şarap tadını sevmediğim için kullanmıyorum ama sevenler için güzel olur eminim. Çok teşekkür ederim.

Tuba'cığım - Ya senin sunumlarına ne demeli. :) Hiçbirini ayırt etmeden tek tek uğraşırsın. Çok teşekkür ederim.

Eda'cığım - Çok teşekkür ederim, beğendiğine sevindim.

Zerrin'ciğim - Çok teşekkür ederim. Fotoğrafı beğendiğin için ayrıca mutlu oldum.

Yeşim'ciğim - Ellerine sağlık o zaman ve de afiyet olsun. :) Teşekkür ederim.

Ufuk'cuğum - Çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum yorumunla.

Feyhan'cığım - Evet çekirdeklerin etkisi ile jelleşiyor bir süre kaynadıktan sonra ama hoş oluyor, seviyorum ben. Çok teşekkür ederim.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili Papatya - Çok teşekkürler ziyaretin ve yorumun için.

Fidan'cığım - Güvenin için çok teşekkür ederim. :)

Lale'ciğim - Çok teşekkür ederim. Ben de senin bayramını kutluyorum.

Senem'ciğim - Çok teşekkür ederim, hayırlı kandiller diliyorum.

Sevgili Çekirdeksiz üzüm - Çok teşekkür ederim.

Zehra - Mesajın hoşuma gitti ve güldürdü beni, çok sağol.

Ayşe'ciğim - Tekrar teşekkür ederim :))) Amin inşallah ne güzel temennilerde bulunmuşsun altınlar falan çok hoş.

Oya'cığım - Çok teşekkürler, hayırlı kandiller.

Canan'cığım - Ben de çok severim ayva tatlısını, ayva mevsimi geldi diye baya da sevinirim. Beğendiğin için mutlu oldum. Teşekkür ederim.

Gül'cüğüm - Asıl tatlı olan özellikle tatlı dilli olan sensin. Çok teşekkür ederim, amin diyorum.

Serpil'ciğim - Dene bakalım, umarım güzel olur ve memnun kalırsın sonuçtan. Çok teşekkür ederim.


HERKESE KUCAK DOLUSU SEVGİLER GÖNDERİYORUM...

Saliha dedi ki...

kırmızı kırmızı nekadar seker olmus oyle ya....ellerıne saglık burcın'cım..bayram içinde nefıs olur bence:)sevgılerımle..

Adsız dedi ki...

canim goruntuye bittim valla gozumu bir sure resimden alamadim
ellerine saglik
not aldim en kisa zamanda deniycem
sevgiyle kal
www.yenitadlar.blogcu.com

Leziz Sofralar dedi ki...

Canim ya ayvanin görünümü sahane hal böyle oluncada lezzetide harikadir tabiiiiii...
ellerine saglik canim,gecmis kandilinde mübarek olsun (gec oldu ama:()

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili binbirçeşni hayat - Çok teşekkür ederim.

Sevgili Nurcan - Çok teşekkür ederim.

Seval'ciğim - Çok teşekkür ederim. Senin de kandilin mübarek olsun.

Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Burçin'cim tatlıda fotoğrafta süper.Ellerine sağlık. Sevgiler..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Çok teşekkürler Ebru'cuğummm.

serinmavi dedi ki...

Hayırlı ve huzur dolu bir bayram diliyorum....
Selam ve sevgiler....

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Teşekkürler Oya'cığım.
Ben de sana güzelliklerle dolu bir bayram diliyorum.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

selam
ayva tatlın çok güzel olmuş.rengi süslemesi bir harika.eline sağlık.iyi bayramlar

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Çok teşekkürler sarı mutfak.
Sevgiler,

munevver dedi ki...

İyi bayramlar sevgili Burçin.

Nane Limon

gülriz dedi ki...

Burçinciğim, senin ve ailenin bayramını en güzel dileklerle kutluyorum. Daha nice güzel bayramlarda, bayramlaşmak dileğiyle. Kocaman sevgiler

Tijen dedi ki...

Nefis görünüyor gerçekten. Ellerine sağlık Burçin'ciğim. Tadı damağınızda kalan bir bayram tatili olsun! Sevgiler gönderiyorum buralardan.

HULYA dedi ki...

Sevgili Burçin,
Üzerinde kaymakla nefis görünüyor ayva tatlın.ellerine sağlık.Hayırlı Bayramlar diliyorum.Sevgiler

NiNo dedi ki...

bayraminiz seker gibi gecsin nice bayramlari birlikte kutlayalim sevgiler

Müge Hüner dedi ki...

Şekerim, bayramını içtenlikle kutlarım. Ailenle ve tüm sevdiklerinle çok mutlu bir bayram geçirmeni dilerim.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Münevver Abla'cığım, Gülriz'ciğim, Tijen'ciğim, Hülya'cığım, Nino'cuğum, Müge'ciğim

Çok teşekkür ederim. Ben de sizlerin bayramını kutluyorum.
Sevgilerimi gönderiyorum.

Yelda Özyurt dedi ki...

canim sana da mutlu bayramlar, tatli super gozukuyor...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Teşekkür ederim Yelda'cığım.

Chocolatecan dedi ki...

offf gece gece bu nasıl bi görüntü şimdi yaaa.yapılmazki buu!
muhteşem görünüyolar burçin, ellerine kollarına sağlık. süpersin.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim Özlem, beğendiğine sevindim.
Sevgiler,

pastacı cafe dedi ki...

Tarifler süper,resimler çok süper sizde sayfanızda çok güzel.bi soru?Fotoğraf makinanızın modelini markasını yazarsanız sevinirim ben makina alacağımda:)tavsiyenize sığındım

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili Pastacafe - Teşekkür ederim. Makinemin markası Canon EOS 400D. Sigma ya da Nikkon un SLR makinelerinin hepsinde hemen hemen aynı hatta daha fazla özellikler mevcut.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

selamlar hanımefendi ayva tatlısını denedim mükemmel oldu teşekkürler.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili emn - Güzel olduğuna çok sevindim. Teşekkür ederim bilgilendirme için.

Sevgiler,

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler harika görünüyor

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili İsimsiz - Ben teşekkür ederim.

Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Burçin Hanım, ayva tatlınız çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.Ancak bir hususu belirtmeden geçemeyeceğim.Tarımda kullanılan ilaçlardan mıdır nedir,hiçbir meyvenin olmadığı gibi, ayvaların da eski kokusu ve tadı kalmadı maalesef.Özellikle büyük olanlarının çekirdek kısımları neredeyse hiç yok, kısa zamanda dağılacak kadar yumuşuyor, ancak gerektiği kadar pişmiyorlar.Bu durumda organik meyvelerin tercih edilmesinden yana olsam da maalesef her ilimizde bu tarz ürünleri bulmak da mümkün olmuyor.Hülasa ağzımızın eski tadı kalmayacak gibi görünüyor yakın zamanda..Tabii daha özverili olmayı beceremediğimiz müddetçe..Tekrar ellerinize sağlık.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili İsimsiz - (Hanım mı Bey mi diyeceğimi bilemedim kusura bakmayın, keşke isim de yazsaydınız)
Yazdıklarınızda çok haklısınız, katılıyorum. Hemen hemen her sebze ve meyvede olduğu gibi ayvalarda da aynı durum söz konusu. İlk çıktığı dönemde ileri ki aylara nispeten daha iyi oluyor. Ben de o dönemde yapmayı tercih ederim hep. Teşekkür ederim yorumunuz için.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Ben bir bey olarak şunuda ilave etmek istiyorum.İçerisine karanfil ve elmayı rendeleyip koyarsanız bir harika oluyor.Denedim ve çok harika oldu.Fırında denerseniz daha iyi verim alırsınız.Afiyet şeker olsun.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ahmet Bey,
Teşekkür ederim, ziyaretiniz, yorumunuz ve önerileriniz için.

Adsız dedi ki...

Bende cok severim ayva tatlisini ama ustte yazan oldumu bilmiyorum ama bizimkiler icine kaymaktan once elmali pastanin ic malzemesinden koyup uzerine kaymak ile servis ediyorlar.:))Ediyorlar diyorum cunku ben hic yapmadim bu tatliyi hep hazira kondum en yakin zamanda yapacagim

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili İsimsiz - Teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuz için.

Adsız dedi ki...

BURÇİN AYVA TATLISI EN ÇOK SEVDİĞİM TATLILARDAN.FAKAT VERDİĞİN TARİFİN HARFİ HARFİNE UYGULADIM.ÇOK ÖZÜR DİLİYORUM BERBAT BİR TATLI OLDU.NE KIRMIZI RENGİ NE TADI BU BENİ ÇOK ÜZDÜ.VERDİĞİN TARİFLER GERÇEKTEN DOĞRU TARİFMİ DÜŞÜNÜYORUM.YORUM YAZARMISIN

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Siz önce ulaşabileceğim şekilde kim olduğunuzu yazarsanız tabi seve seve.

Editorbey dedi ki...

Bugün 11 Ekim 2008 Cumartesi. Şimdi saat 17:44.
AyvaTatlısı reçetenizi okuyorum. Siz bunu, tam bir yıl önce yine bu ay içinde yazmışsınız.
Dün bahçeden topladığım ayvaların birazından AyvaReçeli, birazından da AyvaTatlısı yapacağım. Bildiğim yöntemler dışında bir yöntem var mı diye internete bakayım dedim. Yolum buraya düştü. AyvaTatlısı reçetenize uyacağım. Blogunuz da, bir BlogTatlısı... Pırıl pırıl, parıldayan bir sayfa. Yazı ve fotoğraf düzeni yerinde. Benim işim yazılarla ve kitaplarla ilgili olduğu için dikkatlice baktım... İlk sayfada, yazılar kusursuz. Özeniniz için teşekkür ediyorum size Burçin hanım. Zaman zaman gelip bakacağım blogunuza, öbür reçeteleriniz için. Kolay gelsin...

İstanbul'da tattığım iyi tatlılardan kimini Lades'te kimini de Saray'da yemişimdir...
Reçetelerinize uygun yemek ve tatlı yapanlara afiyet şeker olsun diyorum.

Hoşça kalın...

Adsız dedi ki...

valla tatlı mükemmel görünüyor.elimde çok güzel iki tane kocaman ayva var.tadıda mükemmel.yarın tatlısını yapmayı düşünüyorumda.tarifinizde 8servis kaşığı şeker yazmışsınız anlayamadım ben.yemek kaşığımı.neyse elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

merhaba,
ben de bu tarifi daha önce denemiştim ama rengi kırmızı olmamıştı. bu sefer ayvaların ortasına ve suyuna kırmızı narlardan bir kaç kaşık koydum. hem tadı hem de rengi muhteşem oldu. gıda boyası kullanmadan kırmızı yapmka isteyenlere öneri....
esra

Adsız dedi ki...

burçin hanım bi sorum olacak.Öncelikle 1/2 bardak su az değilmi.yani ayvaların kesik kısmının suyun dışında kalmasımı gerekiyor.Uzun süre kısık ateşte pişirirken su ekliyomusunuz.Ben tarifi uyguladım ancak suyu ayvaları kapatacak şekilde koydum 1.5 saatten fazla kısık ateşte pişmesine rağmen rengini almadı.Renk için suyun miktarımı önemlimi?Teşekkürler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Merhaba - Ayvalar ağzı kapalı bir şekilde pişirildiği için su salıyor ve 1/2 bardak su yeterli geliyor. Sizin eklemiş olduğunuz su miktarı oldukça fazla oldğu için muhtemelen pişme süresinin sonunda su bitmemiştir ve suyun içinde kalan ayvalar karamelleşemediği için renginin dönmemesi de doğaldır. Su miktarı çok önemli. Bir dahaki denemede düşündüğünüz sonucu alabilmeniz dileği ile.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

yarın yapıcam bu tatlıyı umarım böyle güzel olur canım

Adsız dedi ki...

merhabalar
yalova semalarından bakışıyoruz tariflerinizle. tatlıyı henüz yaptım. gerçekten de çok güzel oldu. teşekkür ediyoruz. site de bir harika. yaşasın fotoğraf ile yemek tutkusunun birleşimi!

not: bir de tencere yemekleri ile hiç ilgilenmiyor musunuz? ne güzel olurdu..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Merhaba Elif - Deneyip memnun kalmana çok sevindim. Ellerine sağlık.
Yemek tarifi yayınlamayı düşünmüyorum ne yazık ki. Bu çizgide daha yeni ve farklı tarifler arayışında olmak, denemek ve paylaşmak beni mutlu ediyor.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Burçin hanım merhaba ben bu siteye ilk defa giriyorum ve pek güzel bir site olduğunu düşünüyorum.ben kendimi kısaca tanıtmak isterim;öncelikle7 aylık hamileyim ikiz dünyaya getireceğim. ikiside kız.böyle resimler görünce canım istiyor yapıyorum çokda beğeniyorum. ayrıca size teşekkür ediyorum böyle bir site yaptığınız için.moda tasrımcısıyım fakat yemek yapmayı çok seviyorum bu sıralar biraz zor oluor ama yardımcımada yaptırıyorum size tekrar tekrar teşekkür ederim sevgilerimle SU DEMİREL

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Merhaba Su Hanım,
Beğeni dolu güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Zorlu bir sürecin sonuna yaklaşmışsınız. Hayırlısıyla tamamlanmasını dilerim. Her zaman beklerim.
Sevgilerimle...

Deniz dedi ki...

En sonunda ben de geldim bu tarife :) Akşam "hmm kaç ayva almam lazım ki, 4 alayım" dedim, meğer tarif de 4 ayvalıymış. Kaymağımız yok, neyse artık. Cevizler de yeriz. Sonucu canlı bildirecek olmak ne güzel :) Öpüyor ve kolaylıklar diliyorum.

Deniz dedi ki...

Pişti, çok da güzel oldu. Mevsimi olmadığı uyarısı almama karşın, ayvalar güzelmiş ki ne dağıldı ne de başka sorun çıktı. Hep eline sağlık deriz, bu kez hem senin hem de benim elime sağlık diyeyim :D Niye hiç yapmamışım şimdiye kadar... Su kaynayıp, ayvanın kokusu çıkınca çocukluğuma götürdü bu koku.
Kısaca denedim, sıcak sıcak yiyorum :) Teşekkürler!

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık editörüm, beceriklim, kıymetlim. Sen ne yapsan güzel olur.
Ben teşekkür ederim. :*

Unknown dedi ki...

5.02.2009 şu anda ayvaları soydum bakalım bu mevsimde de sonuç alınabiliyor mu maksat deneme

Adsız dedi ki...

MRB BEN TUGBA AYVA TATLİSİNİ HİÇ YAPMAMİŞTİM BURDAKİ SUNUMU GÖRÜNCE YAPMAYA KARAR VERDİM HERKEZ COK BEGENDİ COK GÜZEL OLDU

saliha sağdıç dedi ki...

gerçekten mükemmel bir görüntü fotoğrafta mükemmel.. üniversitede fotoğrafçılık dersi almama rağmen bu kadar iyi fotoğraflayamıyorum acaba fotoğraf makineniz profesyonel mi yoksa digital amatör makinelerden mi cevaplarsanız çok sevinirim :)

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Mehaba Badem Limon - Makinem profesyonel, Canon EOS 400D. Beğendiğine sevindim.
Teşekkür ederim.

saliha sağdıç dedi ki...

çok teşekkür ederim. fotoğraların kalitesinden belli oluyor ama tabiki sizin yeteğinizde önemli :) son bir soru daha sorarsam kusura bakmazsınız umarım fotoğraflarla çok ilgilendiğim için soruyorum. fotoğrafları çektikten sonra üzerind oynama yapıyormusunuz fonları hep tek ve koyu renkler.. yoksa özellikle böyle arka planlarımı seçiyorsunuz fotoğraflamadan önce.. umarım çok soru sorarak sizi sıkmamışımdır.. şimdiden teşekkürler :)

saliha sağdıç dedi ki...

bu arada tatlıyı misafirlerime yaptım çok beğenildi ve hepsi bitti :) çok teşekkürler :9

derya dedi ki...

slm ayva tatlisi tarifi guzel tskler istediyim bi tatli ama tarifde anlamadigim 1.5 saat demissiniz buna bi aciklama yaparmisiniz anlamadim tam olarak kac saat pismeli bide benim bi denememde sizinki gibi kirmizi olmadi hatda hic kizarmadi ayvalar ne olur bana bi yol gosterin :(tskler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Merhaba Derya - 1,5 saat 90 dakika anlamına geliyor. Bu mevsimdeki ayvalarla olumlu sonuç alınması pek mümkün olmuyor ne yazık ki. Doğal yolla kırmızı rengi elde etmek için Ayva Tatlısının yapılacağı en uygun dönem Sonbahar mevsimi yani ayvaların ilk çıktığı dönem. Pişirirken ateşin çok kısık olması, şekerin yeterince eklenmiş olması (her bir kesik ayva üzerine 1 kepçe) ve çekirdek miktarı doğru sonuç elde edilmesini etkileyen en önemli faktörler. Umarım bir dahaki denemede düşündüğün gibi olur. Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

teşekkür ederim.Sayenizde eşime rezil olmıycam.Sorduğunda biliyorum dedim ama inanın haberim yoktu.Görüntü harika çok lezzetli bir tatlı olmalı

Unknown dedi ki...

denedim ve tadı çok güzel oldu.. ama o rengi bende tutturamıyorum, çekirdekleride attım ama olmuyor, gıda boyasıda kullanmak istemiyorum o yüzden doğal rengiyle yedik ayva tatlılarını...

Adsız dedi ki...

ayva tatlısına bayılırım hemen yapıp yemem lazım ellerıne salık burçincim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...