14 Nisan 2007

Batman'li Pasta

Günlerdir yapmış olduğum Batman’li pasta arayışı sonucu http://www.cakecentral.com/cake-decorating-photos.html sitesinde aradığım kriterlere uygun, gerçekten çok emek verilerek yapılmış ve şık görünümlü pastalar buldum.

Oğlumla yapmış olduğumuz eleme sonucunda ise geriye iki model kaldı. Ben de bu iki modelin karışımı bir pasta yapmaya karar verdim. Bu pasta aynı zamanda benim ilk şeker hamurlu çalışmam oldu. Asıl modellerde pasta üstündeki figürler logoya uygun olarak Batman Forever’a aitti fakat ne yazık ki çok aramama rağmen pastaya yakışacak tarzda Batman Forever figürü bulamadım. Evdeki mevcut olan da pasta için fazla büyük olduğundan mecburen Maxi Toys’ta bulduğumda sevinç çığlıkları attığım Batman Begins figürünü kullandım. Batman güncel olmadığından arabasını da bulamayıp konu ile alakasız olarak Karayip Korsanları’nın arabasını kullandım. Süperman’imiz neyse ki mevcuttu.

Etrafımda hadi anne pastayı keselim diye sürekli çekiştiren bir oğlum olunca resimleri aceleden o kadar kötü çektim ki. Aslında o kadar emek sarf ettiğim pastaya ait resimlerin daha özenli olmasını isterdim. :(


Birkaç gün önceden pastanın üzerindeki Batman logosu ile ilgili çalışma yaptım. Bu logonun daha miniklerini peçetelere de yapıştırdım.
Pastanın pandispanyalarını ve gökdelen kurabiyeleri bir gece önce pişirdim.
Pandispanya için
Pastacı Burcu'nun Penguen pastasındaki pandispanyasını kalıp ölçülerime göre biraz değiştirerek kullandım. Bir adet 28 cm'lik kelepçi kalıba bir adet uzun kek kalıbına olmak üzere iki adet pandispanya hazırladım.

Pastanın kreması için ;

1 Lt. Süt
1 Su Bardağı Un
1,5 Su Bardağı Toz Şeker
1 Yumurta
80 Gr. Nestle Bitter Çikolata
1 Çorba Kaşığı Tereyağı

Hepimizin bildiği gibi tereyağı hariç diğer malzemeyi muhallebi gibi pişirip kaynamaya başlayınca altını kapatıp 1 kaşık tereyağı ilave edip mikser ile çırptım.
Pastanın dış kısmını sıvamak için krem şanti kullandım.


Gökdelen kurabiyeleri kaplamak için Beysa'dan siyah olarak aldığım sıvı boya
sanırım renk yoğunluğunun azlığından ya da yanlış kodlamadan lacivert çıkınca gri olarak düşündüğüm pasta açık mavi oldu :))

Gökdelen kurabiyelerin tarifi yine
Pastacı Burcu'nun yılbaşı kurabiyelerinden. Burcu'nun tarifine göre hazırladığım kurabiye hamuru yumuşacık harika bir hamur oldu.

Oğlum o kadar beğendi ki kardeşi ile birlikte 5 dk. da bir dolabı açarak pastaya baktılar. Onun sevinci ve heyecanı bütün yorgunluğumu ve darmadağın olan mutfağın durumunu unutturdu.

1 yorum:

ÖZLEM dedi ki...

bende hep merak ediyordum burçin hanımın ilk şeker hamurlu pasta çalışması nasıl diye...
nerelerden nerelere geldiğinizi görmek için...
ve bir gün nerelere gelebileceğimi görmek için...
sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...